mandag den 4. februar 2013

Divaer i junglen

He....Har to teenagere hjemme og prøveabonnement på tv3 en måneds tid. Det giver mulighed for at gå på opdagelse i et ukendt univers bestående af unge og mindre unge mennesker, kendte fra diverse andre realityprogrammer, og her til aften samlet i mit fjernsyn i teenagernes valg af underholdning...Divaer i junglen.

Nu er det jo ikke fordi jeg er fuldstændig  ukendt med konceptet realityserier. Har, og det indrømmer jeg , ikke set så mange af dem, da jeg er en af de utroligt kedelige mennesker der kun har licenskanaler. Men som underviser af teenagere er det ikke gået mine sarte ører forbi at der findes disse programmer. Nogle navne har også fæstnet sig, godt hjulpet af diverse medier, der jo lever nærmest af sig selv, i og med at de fortæller om andre medier...det er næsten en selvkørende industri uden brug for hjælp udefra virkeligheden.

Nå...til emnet:)

I aften skulle vi se Divaer i junglen. Deltagerne var på nær to ikke nogen jeg kendte, ifølge mine børn var de dog kendt fra blandt andet paradise hotel, et program der efter hvad jeg fik set i aften handler mest om at skælde ud, græde over de personer der var røget ud...som var de bedste mennesker man kendte og som man savnede så meget at man var nødt til at gå grædende i seng med en mand til at trøste sig...efter vistnok at have kendt dem i to uger...men godt med følelser:)

Nå, men jeg går vist i selvsving. Jeg kommer ikke så meget ud for tiden, så aftenens tv-program optager mig:)

Divaer i junglen...deltagere : Kendte der er kendte fordi de er kendte fra andre programmer der handler om at blive kendt...(?) Og Linse Keslers datter....Det er et helt dynasti af kendthed åbentbart...og Den smukke lidt ældre end de andre kendte, kendte Frederik Fetterlein.

De skulle spise noget mærkeligt og de skulle vaske hår i koldt vand de stakler...og så skulle de svare på nogle historie spørgsmål...og det var de glade for, for det var noget de nok mente de havde styr på....

Som lærer må man jo krumme sine små tæer og tænke....uuuuuuuhhhh...som seer var det underholdende og dog stadig skræmmende...men skræk er jo også underholdende.

Hvad lærte vi af Divaer i junglen i aften? At Frederik Fetterlein snart er for gammel til de realityprogrammer...Hvad skal han så finde på? At den lille søde blondine faktisk kunne huske hvornår Danmark fik sin grundlov, fordi hun interesserede sig for samfundet og kvinders stemmeret...Selv om hun ikke kunne huske hvad det hed. At Columbus opdagede Amerika i 1100-tallet, at Berlinmuren faldt før månelandingen og Titanic...at 2. verdenskrig sluttede i DK enten i 1800et eller andet eller noget nærmere...i 1944...Det var sjovt...det var underholdende...men for Søren hvor det også et eller andet sted er utroligt sørgeligt at det er det vi viser vores ungdom herhjemme...det er det vi synes de skal vokse op med...udstilling af dumhed...Nå, jeg er nok bare gammel og udgået, ligesom Frederik Fetterlein snart er...

Nå...med alle de kendte realitystjerner, der omgås med og bliver kæreste med hinanden, er det vel en mulighed at realityverdenen snart er selvforsynende med nye unge kendisser? Smart og interessant ...Tænk jer....næste generation af Paradisebabes...døtre af Amalie og Linses datter...sønner af Gustav (Hmmm ..måske alligevel ikke, han er vist også for lækker til love? ) Og Sidney Lee....Sikke et potentiale:)
Og medieverdenen, der endnu mere end nu kan nøjes med at skrive nyheder om deres egne selvfrembragte kandisser....Det er sgu da smart.....!

8 kommentarer:

  1. Det fortæller så lidt om hvor effektive den samlede danske lærerstand formår at være!!!

    SvarSlet
  2. Ja, for alle mennesker har jo gået i skole, så derfor er det klart at ethvert valg ethvert menneske tager, er de danske læreres ansvar:)
    Eller mener du måske at det er den samlede danske lærerstands skyld at Frederik Fetterlein og co. er fuldstændig blanke?:)

    SvarSlet
  3. Det er i hvert fald ikke forældrenes ansvar.
    Og så må det jo blive lærerstanden, de har jo tiltvunget sig ansvaret fra forældrene.

    SvarSlet
  4. Hvorfor er det ikke forældrenes ansvar?
    Hvis mine børn begyndte at udvise den adfærd de unge i disse realityshows udviser, ville jeg da i den grad føle at jeg havde gjort noget forkert som forælder...jeg ville i hvert fald aldrig skyde skylden på skoler, lærere eller andre. Mine børn er mit ansvar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Da ikke med det overformynderi som samfundet og skolen har påtaget sig.

      Slet
  5. griner ..der bliver vi nok ikke enige så.
    jeg mener at enhver må stå til ansvar for sig selv og sine. Hvis man synes at skolen og samfundet er overformynderiske er man selv ansvarlig for at tage det ansvar tilbage.
    Når et samfund påtager sig ansvaret for noget er det som regel fordi nogen andre ikke har formået det.
    Mit liv er mit ansvar. Den enetse gang jeg har oplevet noget der kunne minde om formynderi var da jeg en kort periode for mange år siden var arbejdsløs, og fik lagt ansvaret fra mig og over i en a-kasse . Så tog andre over og jeg blev rasende. Så tog jeg ansvaret tilbage.
    Men det har ikke meget med divaer i junglen at gøre:)
    Jeg forstår stadig ikke helt hvordan det kan være de danske læreres ansvar at nogle unge mennesker deltager i den slags....men hvad:)

    SvarSlet
  6. Kan godt delvis give dig lidt ret, men på trods af at vi kæmper imod vil sysemet med den sammelede lærer stand give os kamp til stregen.

    SvarSlet
  7. Hvis man har konflikter med sit barns lærere eller med skolen om hvad man synes er bedst for sit barn f.eks., kan jeg godt forstå man kan synes "systemet" er overformynderisk. Det er heldigvis ikke sådan rigtigt mange steder.

    SvarSlet