lørdag den 9. februar 2013

Mænd er fra jorden, kvinder er fra jorden

Så er der lavet endnu en undersøgelse omkring kvinder og mænd. Det er en interessant undersøgelse fordi den faktisk viser at kvinder og mænd ikke er delt op i to grupper, der slet ikke harmoniserer...på grund af deres kønsspecifikke forskelle.

Undersøgelsen viser at alle mennesker er forskellige og at det ikke har noget med køn at gøre!!!! WEEE

Her snakker vi om psykologi. :) Ingen..heller ikke feminister tro at vi fysisk er ens...heller ikke udover den lille forskel.

Men psykologisk viser det sig altså at de der klicheer om at kvinder er mere omsorgsfulde og empatiske og at mænd skulle være feks  mere aggressive og bedre til matematik er en gang gedigen gylde...og det er vi heldigvis nogen der altid har sagt....personligt føler jeg stor tilfredsstillelse ved at sige "hvad sagde jeg...." :)

Jeg er SÅ træt af mænd der siger..jamen kvinder er født med livmoder og menustration...så de er ligesom bedre omsorgspersoner?
Eller mænd jager....hvad jager de? Det er da muligt at det engang i stenalderen var smartere at sende en mand ud og skyde en hare istedet for en ammende kvinde..men derfra og så til at bruge det som argument til at definere kønsroller i år 2013?


Det er klart at fysiske fortrin har haft en mening. I dyreverdenen beskytter løvehannerne flokken af hunner, og til gengæld jager DE. Men nu er vi ikke løver, vel? Og vi bor ikke i bittesmå udsatte samfund omkring et bål, hvor kvinder med små børn skulle beskyttes mod rovdyr.

Jeg tænker tit at man jo så gerne vil fremskridt...men når vi snakker kønsroller...har vi en tendens til at gribe fat i en meget fjern fortid for at forklare vores holdninger.

En ven siger at fordi mænd skulle beskytte og jage i stenalderen er de større og stærkere. Det er da sikkert fuldstændigt rigtigt, men er det nu fair at definere kvinder og mænd udfra hvad der var smart for mennesker  for 5000 år siden?

Visse mænd mener vist at fordi naturen har været så smart at store stærke mænd var bedre til at beskytte kvinder med nyfødte børn mod sabeltigre...og at bredhoftede og storbrystede kvinder klarede børnefødsler bedre...så er vi også psykologisk  forskellige...som køn. Altså kvinder er bedre til hjem og børn....fordi de er bygget til det...mænd er bedre til...at jage? Fordi de er bygget til det...Hvad jager mænd i dag?

Jeg mener...hvis jeg , fordi jeg har en livmoder og et par bryster, er bedre til at gøre rent og opdrage børn, så må min kommende  mand sgu også lige samle sig sammen og smutte ud efter en frisk råbuk...Eller er det nok med en pizza fra den lokale....så er det sgu lidt uretfærdigt....griner

http://www.b.dk/viden/maend-er-fra-jorden-kvinder-er-fra-jorden

Denne artikel viser jo med al ønskelig tydelighed at vi er et andet sted i dag.

I dag i Mads og Monopolet udtalte politiker Søren Pind at påklædning og hjem er en "naturlig" forlængelse af kvinder.....
Nå for Søren...pind.....han er godt nok venstremand, men han lever tydeligvis i en anden verden end jeg gør. I min verden er det sådan at nogle mennesker går vildt op i tøj...og nogle mennesker ikke...men det har ikke meget med køn at gøre...prøv bare at besøge en almindelig folkeskole:) Der er sandelig ligeså mange drenge som piger der går helt vildt op i tøj, mærker udseende og bruger tøj, hårvoks og sko som fashion og personligheds statements.

Kan vi for Søren ikke snart blive enige om at kvinder og mænd er mennesker..og at mennesker er forskellige? Der findes supermænd og superkvinder....trælse mænd og trælse kvinder...golddiggere af begge køn....dovendidrikker af begge køn...

Og at vi ikke behøver at kigge på hvordan hulemænd behandlede hinanden på for at finde vores egen definitioner?

Hvilket på forunderlig vis får mig til at tænke på fastelavnsboller:) Så frem med mel og sukker og diverse...fastelavnsboller...uhmmm....jeg er garanteret bedre til at lave fastelavnsboller end enkelte mænd.....Men kender godt nok en mand der bare laver de bedste burgere...og engang smurte en madpakke til mig fordi jeg havde glemt det selv....definer lige kønsroller ud fra det:)

                               

                                    Vender tilbage senere med en virtuel smagsprøve:)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar